آمار مطالب

کل مطالب : 41
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 9
باردید دیروز : 131
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 7160
بازدید سال : 38846
بازدید کلی : 96586

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : pone
تاریخ : جمعه 3 شهريور 1402
نظرات

همه چیز در مورد پاکسازی صورت

پاکسازی پوست در منزل یکی از بزرگترین دغدغه های خانم هاست و معمولا توسط متخصصین کلینیک های پوست یا سالن های زیبایی انجام می شود.

پاکسازی پوست چیست؟

گرد و غبار موجود در هوا و اشعه های مضر خورشید برای مدت کوتاهی روی پوست شما باقی می ماند و این عوامل ژنتیکی، بیماری های داخلی و تغییرات هورمونی می توانند وضعیت پوست شما را تغییر دهند. حال تصور کنید که آلودگی هوا و رادیکال های آزاد موجود در هوا از طریق منافذ باز سطح پوست وارد پوست شما می شود و در مدت زمان کوتاهی این منافذ راهی برای رساندن اکسیژن به بدن ندارند و به تدریج پوست شما باز می شود، بیشتر باز می شود و در نهایت شما پوست نارنجی و لکه های تیره خواهد داشت. حال تنها راه حل برای رهایی از این آلودگی تمیز کردن و شستشوی منظم و روزانه صورت است. شما با پاکسازی داخل منافذ پوست خود را تمیز کرده و پوست خود را تمیز و عاری از هرگونه آلودگی خواهید کرد.

مراحل پاکسازی پوست

نظافت روزانه

نظافت هفتگی

نظافت ماهانه

همچنین بخوانید : 9 نکته برای جوان تر به نظر رسیدن

مراحل پاکسازی پوست در خانه

پاکسازی پوست در منزل یکی از مهم ترین دغدغه های خانم هاست که معمولا توسط متخصصین در کلینیک ها یا سالن های پوست انجام می شود. اما با گذشت زمان، متخصصان پوست به این نتیجه رسیده اند که تمیز کردن ماهانه توسط متخصصان کافی نیست و برای داشتن پوستی سالم و جدید، مهم است که یک بار در هفته ماسک صورت را با اسکراب های تمیز کننده عمیق انجام دهید تا نتیجه بهتری داشته باشید. برای تمیز کردن خانه مراحل زیر را دنبال کنید:

پس از 10 دقیقه دوش گرفتن یا بخور، پوست شما آماده تمیز کردن است.

وقتی سیگار می کشید، منافذ صورت خود را باز کرده اید و پوست خود را برای پاکسازی آماده کرده اید، در این صورت بهتر است از اسکراب لایه بردار عمیق استفاده کنید و پوست را تمیز کنید.

لایه بردارها به طور کلی دو نوع فیزیکی و شیمیایی هستند و باید با توجه به نوع پوست صورت خریداری شوند.لایه بردارهای فیزیکی نیاز به کشیدن انگشت روی صورت دارند و اسکراب های شیمیایی بعد از چند دقیقه نیازی به ماساژ و شستشو ندارند. .

بعد از لایه برداری به سراغ ماسک صورت و مراقبت از پوست می رویم، در این مرحله پوست شما نیاز به تغذیه و مواد مفید برای جلوگیری از لک، آکنه و چین و چروک دارد. ماسک صورت با توجه به نوع پوست، نیازها و شرایط شما تغییر می کند، بنابراین باید وضعیت پوست خود را بشناسید و از ماسک صورت برای مرطوب کردن و تغذیه پوست خود به صورت مناسب یا طبق تجویز متخصص پوست خود استفاده کنید.

در نهایت، می توانید از دو تکه یخ یا دو تکه یخ برای بازگرداندن منافذ باز با حرارت دادن معمولی استفاده کنید تا از جذب سموم بیشتر به پوست جلوگیری کنید.

فواید پاکسازی صورت

بهبود ساختار پوست و شادابی صورت

از ایجاد لکه، جوش سرسیاه و سر سفید جلوگیری کنید.

بهبود گردش خون در صورت.

تغذیه و مرطوب کننده پوست صورت.

از بین بردن تیرگی پوست.

کاهش آسیب پوست.

رطوبت پوست.

مراجعه به صفحه مقاله: آموزش پاکسازی صورت در تهران فاطمه حبشی

تعداد بازدید از این مطلب: 187
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


نویسنده : pone
تاریخ : چهار شنبه 1 شهريور 1402
نظرات

مراقبت از صورت چیست و چگونه انجام شود؟

قسمت جلویی پوست با سلول های مرده یا لایه شاخی پوشیده شده است. این سلول ها در قابل مشاهده ترین قسمت پوست قرار دارند. وظیفه سلول های مرده محافظت از پوست است و به طور خاص باید گفت که این سلول ها از بدن در برابر عوامل مضر خارجی محافظت می کنند. به طور معمول، بدن کراتینوسیت ها را به طور کامل حذف می کند و حدود یک بار در ماه آنها را با سلول های جدید جایگزین می کند. به همین دلیل سلول های مرده روی پوست انباشته شده و از درخشندگی و شادابی پوست می کاهد. حذف این سلول ها به شفافیت پوست کمک می کند.

درمان صورت یک روش درمانی رایج و محبوب برای پوستی سالم و درخشان است. این روش درمان در چند مرحله انجام می شود که به مدت 1 ساعت طول می کشد. به عبارت دیگر، از لحظه ورود به کلینیک زیبایی پوست و مو تا زمان خروج، فقط 1 ساعت طول می کشد تا پوستی درخشان و جوان تر داشته باشید.

مراقبت از صورت یکی از روش های جدید جوانسازی پوست است که با روش های مختلف ترکیب شده است. عمل صورت کاملا غیر تهاجمی است و به همین دلیل است که امروزه بسیاری این روش درمانی و زیبایی را بر سایر روش های تهاجمی ترجیح می دهند.

نکته مهم در مورد این روش درمانی این است که می تواند بسیاری از مشکلات پوستی مانند جوش های سرسیاه یا کومدون ها را تنها در یک جلسه 1 ساعته از بین ببرد. به همین دلیل است که به عنوان یک درمان عالی و اثبات شده برای مراقبت از پوست در سراسر جهان استفاده می شود

فواید برای پوست صورت

در یک جلسه به چندین هدف درمانی و مراقبت از پوست دست خواهید یافت.

پاکسازی پوست از آلودگی های محیطی و رادیکال های آزاد

ماساژ صورت به شما احساس آرامش می دهد و استرس را از بین می برد.

جوانسازی، کاهش چین و چروک، شادابی و روشن شدن پوست

آسیب های پوستی را از بین می برد و گردش خون را بهبود می بخشد.

رفع جوش های سر سیاه، سر سفید و منافذ باز

لیفت و سفت کردن پوست

درمان گودی زیر چشم، تیرگی و پف زیر چشم

رنگ پوست صاف و یکدست.

درمان صورت برای کمک به سم زدایی پوست

درمان های صورت و پاکسازی پوست

لازم به ذکر است که قبل از شروع این مراحل، تکنسین زیبایی سوالاتی در مورد نوع پوست، رژیم غذایی و سبک زندگی شما می پرسد که بر وضعیت پوست شما تأثیر می گذارد. این سؤالات می تواند بر جزئیات دقیق فرآیندهای چشم تأثیر بگذارد. مراحل را به صورت زیر بررسی می کنیم.

پاکسازی پوست: در این مرحله از پاک کننده های خاصی استفاده می شود که برای نوع پوست هر فرد مناسب است. این پاکسازی پوست به صورت سطحی با پدهای پنبه ای یا اسفنج های مخصوص و ابزار شستشوی صورت انجام می شود. همچنین در این مرحله مشکلات پوستی هر فرد مانند آکنه زیر پوستی، کومدون سیاه، آفتاب سوختگی یا گوش های قدیمی برای مراحل بعدی بررسی می شود.

بخار پز: این مرحله برای پاکسازی عمیق پوست و لایه برداری پوست انجام می شود. در حین بخار، منافذ پوست باز شده و برای انجام مراحل زیر آماده می شود و همچنین کومدون های سیاه و جوش های زیر پوستی برای ترشح آماده می شوند. در عین حال، بخار آرامش خوبی به فرد و پوست صورتش می دهد.

لایه برداری: چرخش چرم بخارپز با دستگاه های لایه بردار مخصوص و مواد مخصوص این کار. در این مرحله سلول های شاخی سطح صورت از روی پوست برداشته می شود که باعث می شود پوست مخملی و صاف به نظر برسد.

استخراج: در این مرحله پوست کاملا تمیز می شود. به این ترتیب دانه های سرسیاه و جوش زیر پوست کاملا آماده شده کاهش می یابد و آلودگی ها وارد لایه های زیرین پوست می شوند.

ماساژ معصوم: پوستی که اکنون تمیز شده است باید دوباره شل شود. ماساژ با کرم ها و روغن های مخصوص برای افزایش خون رسانی به صورت شما انجام می شود. علاوه بر این، از این تکنیک ماساژ برای کاهش چین و چروک های ناشی از افزایش سن استفاده می شود.

ماسک صورت: انتخاب و استفاده از ماسک در این مرحله با توجه به پوست هر فرد و مشکلات احتمالی انجام می شود.

در نهایت متخصص صورت از تونر، مرطوب کننده و ضد آفتاب روی پوست فرد استفاده می کند.

انواع تکنیک های مراقبت از پوست بالینی

لایه برداری شیمیایی

اسکراب های شیمیایی مورد استفاده در بیمارستان ها قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارند. این ترکیب می تواند آکنه و انواع لک های پوستی را پاک کند. لایه برداری بسته به نوع و عمق 1 تا 14 روز طول می کشد. در این مدت پوست جدید پس از لایه برداری جایگزین می شود و عمق این پاکسازی به نوع ماده شیمیایی و مدت زمان استفاده از آن بر روی پوست بستگی دارد.

لایه برداری مکانیکی

در این روش پوست با دستگاه الکترومکانیکی پیچیده می شود. این روش برای از بین بردن جای زخم روی پوست بسیار مناسب است.

لیزر پیلینگ

این روش به دو روش لیزر دی اکسید کربن و لیزر اربیوم یاو انجام می شود. در این روش از خواص تبخیر آب و نکروز حرارتی استفاده می شود.

توصیه های مراقبت های بعد

1- بعد از انجام عمل صورت به هیچ وجه پوست خود را درمان نکنید و جوش های صورت خود را پاک نکنید. چون صورتت درد میکنه

2- بعد از آرایش صورت، آرایش نکنید، از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید و اجازه دهید پوست مدتی استراحت کند.

3- سعی کنید یکی دو روز ورزش نکنید تا پوستتان عرق نکند. زیرا می تواند به پوست حساس شما آسیب برساند.

4- تا سه روز از لایه بردار استفاده نکنید. زیرا برداشتن بیش از حد پوست باعث آسیب می شود.

5- تا چند روز پس از انجام صورت خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید و سعی کنید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

6- تا یک هفته بعد از انجام عمل صورت خود را نپوشانید و یا وکس نکنید. همچنین، لازم نیست کمی لیزر کنید.

7- در هنگام شستن مراقب و ملایم باشید; زیرا پوست شما بسیار حساس است.

8- پوست پشت صورت را ماساژ ندهید.

تعداد جلسات پوست صورت

این از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در حالت ایده آل، باید هر چند ماه یک بار انجام شود. یک ماه طول می کشد تا پوست بهبود یابد. سعی کنید هر سه ماه یکبار، یعنی چهار بار در سال و با تغییر فصل، درمان صورت انجام دهید. اگر می خواهید جوش های سر سیاه، جوش و آکنه را درمان کنید، باید این کار را اغلب انجام دهید.

مشکلات صورت

تاکنون هیچ عارضه ای در ارتباط با مراقبت از صورت گزارش نشده است.

این روش کاملا غیر تهاجمی و بدون درد است.

قرمزی بعد از مراقبت از صورت کاملا طبیعی است و به سرعت از بین می رود.

مطالعه از منبع: دوره فیشیال پوست در تهران دکتر فاطمه حبشی

تعداد بازدید از این مطلب: 175
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود