ناحیه T صورت چیست و چرا شناخت آن مهم است؟

آمار مطالب

کل مطالب : 41
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : pone
تاریخ : شنبه 21 آبان 1401
نظرات

ناحیه T صورت چیست و شناخت آن چه اهمیتی دارد؟ اگرچه پوست بدن انسان یکسان است، اما ضخامت، حساسیت و محافظت از سلول های آن می تواند در قسمت های مختلف متفاوت باشد. در نتیجه لکه ها و جوش ها و آکنه در قسمت های مختلف پوست و درمان آنها متفاوت است.
همه ما می دانیم که پوست صورت نسبت به سایر قسمت ها ظریف و حساس تر است، بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری دارد. جالب است بدانید که حتی مراقبت از قسمت های مختلف پوست صورت نیز متفاوت است.
در این مقاله به ارائه منطقه T صورت و نحوه مراقبت از آن می پردازیم.
همانطور که از نام آن پیداست، ناحیه T صورت، ناحیه ای به شکل T است که از پیشانی شروع شده و از بینی تا چانه امتداد دارد. مراقبت از این ناحیه برای پوست های چرب اهمیت ویژه ای دارد زیرا غدد چربی زیادی در این ناحیه وجود دارد که باعث بدتر شدن چربی پوست و ایجاد جوش و آکنه می شود.
بسیاری از افراد اهمیت این قسمت از صورت را درک نمی کنند و بنابراین به خوبی از آن مراقبت نمی کنند.
آرایش غنی، لایه برداری نامناسب و استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت از جمله عواملی هستند که به شدت بر روی پوست صورت تاثیر می گذارند و بهبود مشکلات ناشی از ساختار سلولی و حساسیت این قسمت را به تاخیر می اندازند.
محافظ صورت T-Zone
مراقبت از ناحیه T صورت در پوست های چرب
گفتیم که T-Zone ناحیه چرب یا به عبارتی چاق ترین قسمت پوست صورت است. به یاد داشته باشید که هر چه پوست شما چرب تر باشد، pH آن ناحیه بالاتر است. با افزایش اسیدیته صورت، سبوم باعث ایجاد جوش، آکنه و التهاب بیشتر در این ناحیه می شود. با توجه به وجود غدد چربی در این ناحیه می توان نتیجه گرفت که احتمال مسدود شدن منافذ پوست در این ناحیه نسبت به سایر قسمت ها بیشتر است. در نتیجه برای افزایش اکسیژن رسانی به پوست باید از روش هایی مانند پاکسازی، لایه برداری، بخور، ماسک و لوازم آرایشی با کیفیت برای این ناحیه استفاده کرد تا میزان چربی در حد متعادل بماند.
همچنین بخوانید: آکنه ولگاریس (علائم، علل و درمان و پیشگیری)
ناحیه T-Zone روی پوست خشک
بسیاری از افرادی که پوست خشکی دارند از جوش های روی پیشانی و بینی خود شکایت دارند. خوب است بدانید که مراقبت نادرست از ناحیه T صورت می تواند در هر نوع بیماری پوستی مشکل ایجاد کند.
اهداف مراقبت از ناحیه پوست صورت
مهمترین نکته در مراقبت از پوست ناحیه T حفظ و تعدیل چربی و رطوبت پوست است. برای این کار نکات زیر را در مراقبت از پوست به خاطر بسپارید.
آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین می برد
از شستن صورت با آب داغ خودداری کنید، زیرا این کار می تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد. برای شستشو بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.
مراقب غذا باشید.
سالم بخورید و از فست فودها و چربی های حیوانی پرهیز کنید. علاوه بر این، خوردن میوه ها و سبزیجات تازه می تواند پوست شما را در طول روز آبرسانی کند. مقدار زیادی آب بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند.
صورت را کاملا بشویید
یکی دیگر از راه های مقابله با چربی صورت در ناحیه T برای پوست های چرب، شستشوی پوست با پاک کننده ها و ژل های مناسب با نوع پوست است. صورت خود را دو بار در روز با آب و ژل پاک کننده مناسب بشویید. از کشیدن یا خشن بودن صورت خودداری کنید.
از افشای بیش از حد صورت خود بپرهیزید
راستش را بخواهید پوستتان را مالش نمی دهید. بسته به نوع پوستتان، استفاده از لایه بردار مناسب 4 بار در هفته برای از بین بردن چربی متوسط ​​و بافت مرده پوست کافی است.
همچنین بخوانید : ویال پوست درمانی چیست؟ (معرفی بایال ماسی و جوانساز)
آرایش سبک و غیررسمی داشته باشید.
آرایش سنگین صورت می تواند منافذ صورت را مسدود کند و باعث ایجاد لک و آکنه روی پوست شود و با افزایش سطح سبوم در ناحیه T صورت از اکسیژن رسانی به پوست جلوگیری می کند.
بخور، دوست همیشگی پوست چرب
یکی از روش های خاصی که در گذشته برای درمان آکنه روی پوست های چرب استفاده می شد و امروزه نیز از آن استفاده می شود بخور دادن به صورت است. برای این کار باید آب را بجوشانید و سپس یک حوله روی سرتان بگذارید و صورتتان را روی بخار آب باز کنید. البته مراقب باشید که پوست نسوزد. همچنین می توانید از گیاهان و گیاهان معطر برای تهیه بخور معطر و تقویت خواص آن استفاده کنید.
ماساژ پوست پس از پف کردگی به باز شدن منافذ مسدود شده پوست کمک می کند و با خون رسانی به ناحیه T صورت به بهبود مشکلات پوستی این ناحیه کمک می کند.
این یک روتین برای پوست است
برای این کار، پاکسازی پوست را در اولویت برنامه های خود قرار دهید. علاوه بر شستن و ماساژ صورت، استفاده از ماسک های مرطوب کننده می تواند گزینه خوبی برای متعادل سازی چربی پوست باشد. همچنین می توانید با استفاده از تونرهای تنظیم کننده pH از اسیدی شدن بیش از حد پوست خود جلوگیری کنید. استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی روغن های طبیعی مانند روغن درخت چای می تواند به درمان آکنه و جوش کمک کند و میزان باکتری های مضر پوست را کاهش دهد.
یکی از ماسک هایی که سبوم متوسطی دارد، استفاده از ماسک های خاک رس است. خاک رس در کنترل چربی صورت بسیار موثر است و به راحتی چربی ناحیه T را کنترل می کند. چه چیزی ماسک خاک رس را از ماسک های دیگر متمایز می کند؟ بازار این قابلیت را دارد که منافذ مسدود شده را باز کند. همچنین بازکردن منافذ پوست باعث کاهش چربی صورت و آکنه می شود.
همچنین بخوانید : سالن سفید کننده پوست را از کجا شروع کنیم؟ (از شروع تا پایان)
ماسک های خاک رس آماده ای در بازار موجود است که البته می توان آن ها را در خانه هم درست کرد. برای انجام این کار، مقداری خاک رس را با آب یا آب لیمو مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس بسته به چرب بودن پوست به مدت 10 تا 30 دقیقه روی پوست مالیده و سپس بشویید.
استفاده مداوم از داروهای ضد باکتری توصیه نمی شود
علاوه بر باکتری های مضر روی پوست، باکتری های مفیدی نیز روی پوست وجود دارند که از پوست محافظت کرده و به سلامت ما کمک می کنند. استفاده مداوم از محصولات آنتی باکتریال یا ژل ها و صابون های آنتی باکتریال می تواند تاثیر معکوس بر روی پوست داشته باشد و پوست چرب و آکنه را بدتر کند.
اگر از جمله کسانی هستید که از محلول های آنتی بیوتیکی برای از بین بردن آکنه استفاده می کنید، باید پس از اتمام دوره درمان به پوست خود زمان استراحت دهید تا فلور طبیعی پوست بازسازی شود.
پاکسازی عمیق پوست
در برخی موارد نمی توان روغن T-zone را با روش های فوق کنترل کرد. در این مورد چه باید کرد؟ در این صورت باید از روش های صورت و پاکسازی عمیق پوست صورت استفاده کنید. برای این کار می توانید به کلینیک های زیبایی و یا مراکز معتبر آرایشی مراجعه کنید و از روش های پیشرفته پاکسازی صورت استفاده کنید.
در این مراکز از روش های ایمن و غیر تهاجمی برای کنترل چاقی و کاهش عوارض آن استفاده می شود.
من فاطمه حبشی کارشناس و مدرس زیبایی پوست و مو هستم و از شما بابت مطالعه این مقاله آموزشی سپاسگزارم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به دوره های آکادمی فلدورا مراجعه کنید.

https://fatemehhabashi.com/t-zone/



تعداد بازدید از این مطلب: 137175
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود